Edzés szülés után? Fuss te is babakocsival!

Edzés szülés után? Fuss te is babakocsival!

A terhesség alatt felszedett kilóktól nem könnyű megszabadulni.

Nem is azért, mintha olyan hatalmas súlyfeleslegről lenne szó, inkább az időhiány az, ami gátat szab az anyukáknak.

A gyerek mellett nincs idő, és bár ez természetesen gyakran édes teher, mégis, a legtöbben szeretnénk visszanyerni régi alakunkat a szülés után.

Ha viszont nincs 10-20 perced naponta, hogy eddzél, akkor mégis hogyan lehetne ezt megoldani?

A válasz: használd fel a gyerekkel töltött időt a sportolásra!

Fuss babakocsival az egészséged érdekében!

Tudom, hogy elsőre elég furcsának hangzik, és nem is feltétlenül tűnik biztonságosnak, de elhiteted, hogy nincs mitől vélned, hiszen rengeteg anyuka csinálja ezt manapság.

Miért tökéletes választás a sportolásnak ez a módja?

  • A gyerekkel amúgy is mindig ki kell menni sétálni;
  • A szabad levegőn vagy;
  • Folyamatosan a gyermeked mellett vagy, nem kell bébiszitterre vagy nagyszülőkre bízni;
  • Lehet ez közös program az apával is, hiszen neki sem árthat egy kis kocogás;
  • Javítja az állóképességedet, amire nagy szükség van a terhességet követően;
  • Jobb lesz tőle a közérzeted;
  • A baba is élvezni fogja az ilyen utakat (több a látnivaló, és a babakocsi is álomba ringathatja közben);
  • A nyári napsütésben futva a bőröd is barnább lesz;
  • És persze nem utolsó sorban (hiszen ez volt az eredeti célod vele) segít a fogyásban, és a kívánt alak elérésében.

Hogyan csináld?

Természetesen ezt sem lehet úgy elkezdeni, hogy felhúzod a sportcipődet, bedobod a gyereket a babakocsiba, és nekivágsz egyből a szülés utáni reggelen.

Hagyni kell magadnak időt a regenerációra: a szülés után egy hónapig semmiképp se kezdj bele semmilyen komolyabb testmozgásba, sőt, ha császármetszéssel szültél, akkor legalább 2 hónapot várj, mielőtt futócipőt húznál!

És ha már felszerelés: mint minden sportnál, itt is elvárás a kiváló minőségű sportfelszerelés. Vonatkozik ez a ruhára, a cipőre, és nem utolsó sorban a babakocsira is! Ha az a terved, hogy futni fogsz néha a séták helyett, akkor válassz olyan babakocsit, ami valóban tökéletes a feladatra. Saját kis kutatásom alapján a legjobb babakocsi ár ezen az oldalon van, már persze akkor, ha valóban a legnagyobb kényelmet és biztonságot akarod nyújtani magadnak és a babádnak is.

Hiába nem tűnik annak elsőre, a babakocsis futás egy valóban megerőltető kihívás lesz, amire fokozatosan kell felkészítened a testedet. Ennek értelmében először még csak sétálj a babakocsival, és közben akár járd be előre azokat az útvonalakat, amiken később majd futni akarsz. Ezután válthatsz gyors gyaloglásra, majd lassú kocogásra. Sprintelésben ne is gondolkozz, bár szerintem nem is jutott ilyesmi eszedbe.

Mutass jó példát a gyermeknek

Ha nagyon kicsiként is azt látja gyereked, hogy törődsz magaddal, a testeddel és az egészségeddel, akkor ez olyan mintaként fog beépülni az ő személyiségébe is, hogy az akár egész életében kitörölhetetlenné válik.

Ez az az oldala a babakocsis futásnak, amire elsőre talán nem is gondolnál – pedig tényleg sokat jelent.

Persze felmerülhetnek kérdések is ezzel kapcsolatban:

  • Nem fog ártani a gyerekemnek a futással járó rázkódás?

Ha kiváló minőségű babakocsit veszel, és egyenletes terepet választasz a futáshoz, akkor emiatt nem kell aggódnod, hiszen a csöppség nem fog többet érzékelni az egészből, mint bölcső ringatózásából.

  • A nagy megerőltetés nem fogja elapasztani a tejem?

Ez egy sokak fejében élő tévhit, aminek természetesen van némi igazságalapja, hiszen a túlzott megerőltetésnek valóban lehet ilyen hatása. Te viszont most nem 100 kilós súlyokkal tervezel maratont futni, hanem napi néhány perces kocogásról lenne csak szó.

  • Nem fognak furcsán nézni rám?

Az ilyen kérdésekkel is foglalkozni kell, hiszen ezek is mindenki fejében ott vannak. És a válasz nagyon egyszerű: nem kell ettől félni, mert egyrészt, senkinek semmi köze hozzá, hogy te hogyan sétálsz (vagy éppen futsz) a gyermekeddel, másrészt pedig nagyon valószínű, hogy nem leszel egyedül.

Magyarországon egyre több anyuka és apuka választja a babakocsis futást, sőt, már létrejöttek sajátos kis közösségek is, amiknek tagjai egymást támogatják az egészséges életmód ilyen szintű megnyilvánulásában. Ha attól félsz, hogy kinevetnek, vagy esetleg megszólnak a babakocsis futás miatt, akkor állj össze másokkal, és fussatok együtt – hidd el, csoportosan még sokkal jobb élményben lesz részetek.

Ui.

Nem győzöm azt még egyszer hangsúlyozni, hogy mindebbe csak akkor vágj bele, ha hajlandó vagy profin csinál. Ha a jobb minőségű babakocsi ár nem kifizethető számodra, akkor inkább maradj a hagyományos sportoknál, mert mindkettőtök kényelme és biztonsága érdekében fontos, hogy csakis a megfelelő eszközöket használd a testmozgáshoz.